FANDOM

      Droidöntöde „Jóságos tervezőm! Megáll a processzorom! Gépek gyártják a gépeket!”
BX Szériás Kommandó Droidok - Star Wars Akadémia06:53

BX Szériás Kommandó Droidok - Star Wars Akadémia

BX-series droid commando
kommandós Droid
Gyártási információk
Gyártó

Baktoid Fegyverautomaták

Terméksorozat

B-sorozatú harci droid

Modell

BX-sorozatú droid kommandós

Osztály

Harci droid

Technikai jellemzők
Nem

Férfi programozás

Érzékelő színe

Fehér

Fegyverzet
Felszerelés

Elektrotávcső

Kronológiai és politikai adatok
Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
„Ezek keménydobozos konzervek!”
Cody parancsnok Rexnek a droid kommandósok páncélzatáról[forrás]

A BX-sorozatú droid kommandós elit harci droid volt amelyet titkos küldetésekre terveztek.

Jellemzők

Droid kommandó vibrokarddal

A droid kommandós egységek parancsnoka vibrokardjával.

Ezek a droidok sokban hasonlítottak a B1-es harci droidokhoz; a fő különbség a fényreceptoraikban és fejük hosszúságában és fotoreceptoraik színében rejlett. Hangjuk mélyebb volt a B1-esekétől, jobban hasonlított B2-es szuper harci droidok hangjához.

A többi harci droidnál fejlettebb programozások volt. Úgy tervezték őket, hogy könnyedén felölthessék egy klónkatona páncélját. Meg tudták változtatni hangjukat hogy az nagyban hasonlítson a klónokéhoz, bár szóhasználatuk és modoruk más volt, ezenfelül váratlan helyzetekben nem tudtak helyesen reagálni.

A droid kommandósok nagy sebességgel tudtak mozogni. Vastag páncállal rendelkeztek, amely többszöri lövéseknek is ellenállt. Csak többszöri fejre mért sugárvető lövéssel lehetett kiiktatni őket. Az egyetlen hátrányuk a magas költségük volt, ami miatt csatatereken csak igen keveset lehetett látni belőlük, inkább különleges küldetéseken alkalmazták őket.

A droidok felszereléséhez egy E-5 sugárvető, egy hődetonátor és egy sokkoló tartozott. Az egységek parancsnoka gyakran egy vibrokardot is hordott magánál.

Történet

Droid commando2

Egy droid kommandós egy számítógépkonzolnál.

A droid kommandósokat azért hozták létre, hogy ellensúlyozzák a droidok harci erejét a Jedikkel/klónokkal szemben, de magas költségük miatt lehetetlen lett volna a sorozatgyártásuk, így nem tudták felváltani az egyszerű rohamdroidokat.

Egy csapat droid kommandós megtámadta a klónok háborúja alatt a Rishi holdon lévő köztársasági megfigyelőállomást. Miután végeztek az örök többségével, a megmaradt klónoknak Cody parancsnok és Rex százados vezetésével sikerült elpusztítaniuk őket és visszafoglalni a bázist.

A rylothi csata alatt legalább két droid kommandós volt a bolygó fővárosában, Lessuban. Amikor két ARF katona, Razor és Stak megpróbálta aktíválni az energiahídat, hogy a köztársasági csapatok bejuthassanak a városba, két ilyen droid megtámadta a két klónt. Lefegyverezték a klónokat, de azok puszta kézzel végeztek velük.

Később, amikor Cad Bane megtámadta a Szenátusi Épületet, két droid kommandós egység is volt a csapatában. A leszállóplatformon lévő csatározás után Bane parancsára magukra öltötték a halottak páncélját, hogy szenátusi kommandósoknak álcázhassák magukat.

Megjelenések