Fandom

B1-es harci droid

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

B1harcidroid.jpg
B1-es harci droid
Gyártási információk
Gyártó

Baktoid Fegyverautomaták

Terméksorozat

B-sorozatú harci droid

Modell

B1-es harci droid

Osztály

harci droid

Technikai jellemzők
Magasság

1,91 méter

Nem

férfi programozás

Érzékelő színe

fekete

Felszerelés

E-5-ös sugárvető

Kronológiai és politikai adatok
Korszak(ok)
Hovatartozás
„Használhatatlan tárgyak. Nagyobb veszélyt jelentenek ránk, mint a Jedikre.”
Grievous tábornok

A B1-es harci droid a Kereskedelmi Szövetség és a Független Rendszerek Konföderációjának droidhadseregének gerincét alkotó harci droid volt.

Történetük

A nabooi invázió

Blokád Naboo2.jpg

Droidok menetelnek Theed felé a Nabooi invázió során.

A nabooi csata során több ezer B-1-es droid harcolt a Kereskedelmi Szövetség oldalán a gungan sereg ellen. Az invázió kezdetekor a csapatszállítók letették őket a bolygó felszínére, majd miután az összes települést elfoglalták, elfogták Padmé Amidala királynőt, és Nute Gunray elé állították. Ám a döntő csatában vesztettek a gungan sereg ellen, és a Naboo felszabadult.

Klónok háborúja

A Szeparatista Droidhadsereg a Geonosison.jpg

Droidok a Geonosisi csatában.

Miután a Kereskedelmi Szövetség belépett a Független Rendszerek Konföderációjába, a B1-es harci droidok a szeparatista droidhadsereg részei lettek. Naponta B1-esek százezrei hagyták el a szeparatista bolygók droidműhelyeit, amelyek ezért a szakadárok legelterjedtebb katonáivá váltak.

Geonosisi csata

A Geonosisi csatában több százezer droid harcolt a friss klón és jedi hadsereg ellen, ám a fejletlen programozásuk miatt könnyedén legyőzték őket a köztársasági erők. Miután a Geonosisi droidgyárak elpusztultak, a Konföderáció menekülni kezdett a bolygóról. A lezuhanó Lucrehulk-osztályú magajókon is több ezer droid pusztult.

Egy új droidgyár

YE 22-ben Clovis szenátor a szakadárok oldalára állt, és nagy összeget ajánlott a Kereskedelmi Szövetségnek, hogy megvalósíthassa álmát: egy hatalmas droidgyárat a Geonosion. A gyár ugyan már szinte teljesen megépült, ám a tervek a Köztársaság kezébe kerültek.

A Birodalom felemelkedése

A Köztársaság bukásán, a klón háborúk végén az összes droid egységet deaktiválták, azonban Gizor Dellso vezetésével egy új droidtípust kezdtek gyártani Mustafaron. Ám a Birodalom keze ide is elért, és a terveket megsemmisítették, a bázist pedig szétbombázták.

Extrém esetek

Voltak olyan esetek amikor egy B1-es harci droidot módosították és így több nafta került beléjük. A legjobb példa Csont Uraság az extrém módon átalakított B1-es.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki