Fandom

Az Erő

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Ezen a lapon a Csillagok háborújában szereplő erő-vel kapcsolatos információk abc szerinti listáját találod.

Tartalom

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

The Force.jpg

Anakin Skywalker és Obi-Wan Kenobi az Erőt próbálják egymás ellen alkalmazni.

„Az Erő a Jedi lovag hatalmának forrása. Egy mindent átható energiamező, mely körülvesz, és átitat mindannyiunkat.”
Obi-Wan Kenobi

Az egész galaxist átható energiamező, amely a jedi lovagok, és a sithek hatalmának forrása.

Obi-Wan Kenobi mester leírása alapján Az Erő az egész Galaxist átható energiamező, amely körülvesz, és átitat mindent. Egyesek Istenként gondolnak rá, mások egy megmagyarázhatatlan hatalomként tekintik.

Egy egyén Erő-érzékenységét a szervezetében található midi-chlorianok száma határozza meg.

A tudósok az idők kezdete óta tanulmányozzák azt, amit Erőnek neveznek. Pontosan nem tudják meghatározni vagy megmagyarázni, hogy működik. Nem tudják, hogy az értelmes élet kialakulásával keletkezett, vagy éppen ellenkezőleg, az Erő segítette az értelmes élet kifejlődését. A erőhasználó számára ez nem is fontos: az Erő létezik, és az az, ami számít. Ugyanolyan létfontosságú alkotóeleme a természetnek, mint az anyag és az energia, bár jóval nehezebb minősíteni. Az Erő bonyolult, összetett jelenség. Feltételezik, hogy egy energiamező, melyet az élőlények bocsátanak ki magukból. Mindnyájunkat körülvesz, irányítja a cselekedeteinket, és nem mi irányítjuk az Erőt. Az Erő a minden dolgok közt meglévő egyensúlyban gyökerezik, és az áramlásába való minden beleavatkozás magában hordozza az egyensúly felborulásának kockázatát.

Az Erőnek három aspektusát különböztetjük meg:

Az Aperion átfog és egyyesít mindent, ami fizikai formában létezik. Ez az energia ad alakot az anyagnak és tartjaa egyben is. Megtestesülései közé tartozik a gravitáció és az elktromágnesesség is-de mindent magában foglal térben és időben egyaránt. Az aperionhoz köthető a legtöbb olyan képesség amelyről úgy tartják hogy az Egyesítő Erő-re építkezik.

Az Anima ad életet-de tudatot már nem- az állatoknak növényeknek és más élőlényeknek. Az Anima létrejöttéért a legtöbb fajnál a Midichlorianok felelnek. Az Élő Erővel kapcsolatos képességek nagy része az animához köthető.

A Pneuma a tudat kifejeződése. A gondolkodó, öntudatra ébredt elmék mind hozzájárulnak a kollektív Pneumához, amelyhez számos veleszületett telepatikus képességgel rendelkező faj, valamint a különböző elmetrükköket használó Jedik és Sithek is gyakran kapcsolódnak.

„Soha nem szabad lebecsülni az Erőt, nagy hatalma van, kitartást ad. Az Erőnek nem számít a méret, összetartja a galaxist. Az életből árad, ezért nagy. Összeköt és megvilágosít minket. Nem az izmainkban, hanem magunk körül kell érezni az Erőt, mindenütt, közted és köztem, a fákban, a kövekben, mindenütt.”
Yoda
„Az Erő bennünk áramlik, érezni kell. Higgyél benne, akkor menni fog. Az Erő által sok mindent láthatsz meg, a jövőt, a múltat…rég eltűnt barátokat. Uralkodni kell magadon, tedd vagy ne tedd, érezd az Erőt. Megismerésre, védekezésre használd, sose támadásra. Tudni fogod, csak légy nyugodt, oszlasd el a kételyeidet.”
Yoda

{{quote|Egy bolygó elpusztítása eltörpül mindamellett, amire a mindenható Erő képes.| Darth Vader

0-9

A

E

É

F

M

Ö

R

S

T

V

Z

A színfalak mögött

Az Erő legyen veled...

Megjelenések

Forrás

- CSILLAGOK HÁBORÚJA has not interwiki to Biblioteka Ossus, the Official Polish Star Wars Wiki. www.ossus.pl -->

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki