Fandom

Az Üst

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

800px-Cw6-arena.JPG

Darth Tyranus és a vendéglátója figyelik a gladiátorjátékokat.

Az Üst egy gladiátor aréna volt a Rattatakon. Bár több efféle intézmény volt szerte a bolygón, de az Üst volt közülük a legnagyobb és leghírhedtebb, így hát nem is csoda, hogy csak úgy vonzotta a legjobb harcosokat.

Az egész egy vállalkozó szellemű rattatakival kezdődött, aki kitalálta, hogy létesítsenek gladiátorvermeket a bolygón. A küzdelmek során zsoldosokat és rabszolgákból faragott harcosokat állítottak szembe egymással, hogy a fogadásokból befolyó pénzből a hadurak új fegyvereket vehessenek és katonákat toborozhassanak a folytonos háborúikhoz. Rattatak ezen véres sportja nagy népszerűségnek örvendett, s gyorsan fejlődött.

Maga az Üst egy hegy csúcsán helyezkedett el. Egy hatalmas gyűrű formájú üregből állt, amelynek szélén több apró fülke volt található, hogy minél többen láthassák a viadalokat. A hadurak és tábornokok gyakran utaztak ide, hogy a küzdők között találják meg azokat a kivételes képességű személyeket, akik segítenek nekik a háborúkban fölülkerekedni ellenfeleiken. A harcosokat gyakran veszélyes külvilági szörnyekkel eresztették össze, hogy a legyőzésükkel fejlődjön harci tudásuk.

De egyikük sem volt az Üst leghalálosabb gladiátora. Nem sokkal a Klónháborúk kitörése után Asajj Ventress belépett az Üst harcosai közé, megölte Dooku vendéglátóját abban a reményben, hogy lenyűgözheti Dookut képességeivel, s a gróf őt választja majd Sith tanoncának. Ventress két fénykarddal felszerelkezve vetette magát bele a küzdelembe, s végzett ellenfeleivel – a vérszomjas gamorraival, egy wampa jégszörnnyel és a többiekkel. A nő győzött, majd magával Dookuval is harcolni akart, de veszített. Ennek ellenére a gróf a tanítványává fogadta.

Nevezetes harcosok

L8L9rattatak.jpg

L8-L9 lángoszlopot használ az Üstben.

Megjelenések

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki