FANDOM

Az Aurek-osztályú taktikai támadóvadász, másnéven A-szárnyú egy köztársasági csillagvadász volt, amit a régi sith háborúkban és az Új Sith Háborúkban egyaránt használtak.

Jellemzők

Az Aurek vadász egy 9,2 méter hosszú, delta alakú csillagvadász volt, amit két nehéz lézerágyúval és két protontorpedó-vetővel szereltek fel, ami 6 torpedót tudott kilőni. A vadásznak jelentős sebessége és irányíthatósága volt, többek közt a változékony alakú szárnyainak köszönhetően. Könnyen tankolható és újrafegyverezhető volt, így csökkentve a költségeit.

Bár az Aurek vadászokat közel 3000 éven át használták, közben jelentős fejlesztéseken estek át. A Hammerhead-osztályú cirkálók egy osztagnyi Aurek vadászgépet szállíthattak az új sith háborúk során.

Történet

A nagy sith háborút követően a Köztársaság az újjáépítésével foglalkozott. Ez alatt az idő alatt a Köztársasági Flotta egy új generációs csillagvadász fejlesztését szorgalmazta, hogy lecseréljék az elavult XC-01 Csillagkardokat. A pályázaton az Aurek nyert.

Az Aurek vadászokat a Köztársaság a mandalóri háborúk (YE 3976-YE 3960), a jedi polgárháború (YE-3959-YE 3956 körül), az első jedi tisztogatás (YE 3954-YE 3951 körül) és az új sith háborúk (kb. YE 2000-YE 1000) alatt használta. Ezek mellett az Onderoni Flotta és különböző polgári osztagok is használták, mivel a Köztársaság inkább eladta a leselejtezett vadászokat és újakat vett helyettük, minthogy megjavítsa őket.

Sok Aurek vadászgép-osztag harcolt a Köztársasági flottában, amelyik megtámadta a Csillagkohót a Rakata Prime-i csatában. Egy bizonyos számút jedi lovagok irányítottak, hogy landoljanak a Csillagkohón a Darth Malak Sith Birodalma elleni végső ütközetben.

Később Vaklu tábornok flottája, amely blokád alá vonta az Onderont a Sith polgárháború alatt, is ilyen vadászokat tartalmazott, melyek közül néhány megtámadta az Ebon Hawk-ot, amikor az belépett az Onderon rendszerbe.

A színfalak mögött

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki