FANDOM

Atai
Atai Molec
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Zygerria

Fizikai jellemzők
Faj

zygerriai

Nem

Hím

Hajszín

Vörös

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Atai Molec Zygerria uralkodójának, Miraj Scintel királynőnek a zygerriai tanácsadója volt.

Életrajz

A klónok háborúja kezdetén a Kiros bolygó togruta népét a szeparatista csapatok fogságba ejtették, és a Zygerriara szállították, hogy ott árverezzék el őket. Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, Ahsoka Tano és Rex a nép megmentésére sietett. Anakin magát rabszolgakereskedőnek adva ki magát a zygerriai királynő, Miraj Scintel kegyeibe férkőzött. A királynő a hagyománnyal ellentétben, nem főtanácsosát, hanem Anakin Skywalkert kérte fel, hogy kövesse páholyába az árverésen. Atai volt az, aki felismerte a kudarccal végződő szabadítási kísérlet során elfogott Obi-Wan Kenobit. Megszakítva az aukciót a nézőközönségnek bemutatta a zygerriaiak legújabb zsákmányát, a jedi mestert. Amikor Scintel arra kérte Anakint, hogy bizonyítsa kegyetlenségét mestere megkorbácsolásával, Anakin visszautasította azt, felfedve kilétét. A kibontakozó csata során, mind a négy köztársasági felszabadítót elfogták. Atai megparancsolta a biztonsági főnöknek, Slegonak, hogy ölje meg Skywalkert, de a királynő az utolsó pillanatban megmentette az életét. Bár Dooku gróf azt parancsolta a királynőnek, hogy ölje meg az összes foglyát, ő ezt másképp gondolta. Anakint a testőrévé tette, és Atai is jelen volt, amikor a Drukarb Fennsíkra utaztak, ahol Bosso Weex embereitől vártak űrszállítmányra. Ugyanakkor azok felfegyverkezve érkeztek, és megpróbálták megölni a triót, de ezt Anakin megakadályozta, és elfogták Weex csoportjának mintegy felét. Atai aggódott Skywalker befolyása láttán, ezért folyamatosan jelentett Dookunak. A gróf, bérgyilkosával, Asajj Ventress-szel a bolygóra érkezett, hogy végezzenek a jedikkel. Utolsó lehetőségként Dooku felajánlotta a királynőnek, hogy ölje meg foglyait, de miután az visszautasította, Dooku megölte őt abban a reményben, hogy a gyilkosságot Skywalkerre terelheti.

Megjelenések

Szeparatista jelkép A Szeparatista Tanács tagjai
Vezetők: Dooku, Grievous, Nute Gunray
Tanácstagok: Passel Argente, San Hill, Poggle, a kicsi, Shu Mai, Po Nudo, Miraj Scintel, Wat Tambor, Tikkes, Rogwa Wodrata
Segédek: Atai, Sun Fac, Rute Gunnay, Rune Haako, Cat Miin, Denaria Kee