Fandom

Arcona

2 744pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Arcona NEGAS.jpg
Arcona
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.8 – 2 m

Bőrszín:

Mahagóni és ében

Hajszín:

Nincs

Szemszín:

Zöld, arany

Megkülönböztető
jegyek:

Pikkely nélküli hüllők. Széles, üllő szerű fej

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Cona

Nyelv(ek):

Arconese

Ismert személyek:

Az Arcona egy pikkelytelen hüllőszerű faj volt humanoid testben. A Teke Ro rendszer Cona nevű sivatagi bolygójáról származtak. Rossz látásuk volt a nagy szemeik ellenére és egy kis szerv helyezkedett el a két szemük között, amelyet sokan tévesen az orruknak hittek, de ez segített nekik a látásban.

Az arconak várható élettartalma közel azonos volt az emberekéhez. Az arconak család alapú társadalomban éltek, ahol a hímek viselték az utódok gondját, és a nőstények gyakran kíméletlenek és vérszomjasak voltak. Bár nem voltak egy technológiailag fejlett faj, a Galaktikus Birodalom idejére a galaxis majdnem minden szegletében megtalálhatóak voltak. Ismertek voltak a sima só iránti addikciójukról.

Biológia és megjelenés

Az arconaknak széles, üllő szerű fejük volt, éles karmaik, sima, márványszínű szemeik, és mahagóni és ében színű bőrűk. A Cona, az arconak szülőbolygója mindig forró volt, és alig tartalmazott vizet. A légköre ammóniadús volt. Az arconak adaptálódtak ehhez a környezethez, úgy hogy ammóniaátalakító gyökereket ettek, hogy azok vízforrásul szolgáljanak. Az arconaknak ammóniára volt szüksége az élethez, és amiett a külhonban élő arconak ammónia pótlásra szorultak, vagy a halált kockáztatták.

Kerek szemeik ellenére, az arconak nagyon rossz látással rendelkeztek. A szemeik nem tudták detektálni a finom formákat, ezért csak homályos tárgyakat láttak. Hogy ezt kiegészítsék, az arconak egy kis, gyémánt alakú érzékszervet hordtak a két szeműk között. Gyakran keverték ezt össze az orrúkkal, de ez az élőlények hőkibocsátását érzékelte. Így az arconak meg tudtak valakit vagy valamit ismerni a hőmintázat alapján. Hasonlóan több hüllőhöz, az arconak szaglószerve a mozgó nyelvükben helyezkedett el. Ez segített megkülönböztetni a tárgyakat a környezetükben, amiket máshogy nem láthattak, és különleges szaglóképességet is biztosított számára.

Az arcona nőstények jóval kegyetlenebbek voltak és szabadelvűbbek a hímekkel összehasonlítva, és így általában a hímek nevelték a gyerekeket. Az arconak sok időt eltöltöttek az ideális pár megtalálására. Az arconak könnyen a só függéségébe estek, ami hallucinogén volt a számukra. A szemük zöldről aranyra váltott egy hosszan tartó függőség után. Az arconak laza, családalapú társadalomban éltek, amiket fészkeknek hívtak, melyeket a Nagy Fészek irányított.

Történelem

Kapcsolat

Mielőtt felvették volna a kapcsolatot más fajokkal, az arconak nem voltak technikailag fejlettek. Bár később értelmes technológiát használtak, soha nem fejlesztették ki a sajátjukat. Amikor a Régi Köztársaság felderítői először érkeztek a Conara, sok arcona extrém bizakodó volt a galaxis feltérképezésében. Gyakran teljes közösségek gondolták, hogy elutaznak. Így az arcona kolóniák meglehetősen gyakoriak voltak szerte a galaxisban. Miután megtanulták a többi faj technológiáját, gyakran látták az arconakat szerte a galaxis űrkikötőiben.

A nagy jedi tisztogatás előtt sok Erő-érzékeny arcona csatlakozott a Jedi Rendhez.

Só függőség

A külvilágiak először vizet árultak a bányászati jogokért, de hamar rájöttek, hogy a só nagy függőségű hallucinogén volt az arconaknak. A kereskedők ezután nagy mennyiségű sót importáltak, miután a hatóságok megtiltották a kereskedést. Hosszú távon csak a Köztársaság védte meg az arconakat a teljes körű függőségtől olyan törvények kihírdetésével, amely megtiltotta a sóeladást a Conan. A só-függő arconakat könnyen fel lehetett ismerni, mivel a szemük zöldről arany színűre váltott. A nagy számű függő miatt sokan azt hitték, hogy az arany a természetes színük. Az arcona nőstények voltak főleg kitéve a függőségnek, de ez főleg a szabadelvűségük miatt történt.

Az Új Rend

Sok arcona volt az Új Rend hangos híve, amikor hallották, hogy egységes galaxist kíván létrehozni. Ez egyezett vágyukkal a tökéletes társadalom létrehozásában. Ugyanakkor az arconak is jelen voltak a Galaktikus Szövetségben és az Új Jedi Rendben, mivel Vaala Razelle egy arcona jedi lovag volt.

Kultúra

Az arconak normálisan egységnek érezték magukat. Tulajdonképpen nem volt saját személyiségük. Gyakran többesszámban beszéltek magukról, akkor is, amikor csak egyedül voltak. Mivel az arconak föld alatti fészkekben születtek, ezért családszeretőek voltak szorosan összezárva a testvéreikkel.

Az arcona nyelv az arconese volt, amely a Cona bolygóról származott. Bár a külvilági kolóniákon az arcona fiatalokat ritkán tanították meg az arconesere, könnyen meg tudták tanulni a galaktikus közös nyelvet.

Megjelnések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki