Fandom

Anaxes

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Mag Védője néven ismert Anaxes a Magvilágok között elhelyezkedő megerődített világ volt, mely évezredeken át a galaktikus politika központjául szolgált. A Galaktikus Köztársaság felemelkedése előtt az Azúr Birodalom legfontosabb hajóépítő üzeme és erődítménye volt, hasonló szerepet töltve be a Köztársaság gyors terjeszkedése idején.[1]

A világ mélyen gyökerező haditengerészeti hagyományait megtestesítő Anaxesi Citadella tisztek tömegét vonzotta a galaxis minden vidékéről. E haditengerészet volt a Palpatine nevével fémjelzett Galaktikus Birodalom által óvatosan kezelt kevés intézmény egyike; noha a hivatásos tisztek helyébe az Új Rend katonái léptek, a bolygó a Birodalmi Központ oversector székhelyévé tétetett, és az Azúr Kalapács Parancsnokság ötvenhét hadihajója, valamint a Whelm szuper csillagromboló őrizte. Palpatine halálát követően Anaxes többször is gazdát cserélt, mígnem Zsinj hadúr YU 8-as halálával Osted Wermis parancsnok átállt az Új Köztársaság oldalára. A Yuuzhan Vong háború idején a világ katonai ereje biztonságot sugárzott, noha maga csak kis szerepet játszott a konfliktusban.[1]

Jegyzetek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki