Fandom

Aiwha

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap2 Share
Aiwha2 t.jpg
Aiwha
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

2-3 méter

Átlagos szárnyfesztáv:

11 méter

Bőrszín:

kék vagy szürke

Hajszín:

Nincs

Tollazat színe:

Nincs

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Kamino és Naboo

Az aiwha egy repülő cetféle volt, ami a Kaminon és a Naboon lakott. A szárnyuszonyaikat arra használták, hogy mind víz alatt, mind levegőben tudjanak mozogni. A kaminoiakat aiwha-csaléteknek is hívták.

Jellemzők

A hatalmas testű, fenséges megjelenésű aiwhák Kamino háborgó óceánjaiban éltek. Az őslakosok háziasították és hátasként használták őket. Ezek a lények erős úszók voltak, és képesek arra, hogy a habokból a levegőbe emelkedjenek.

Az aiwhák és hozzájuk hasonló állatok megtalálhatók voltak néhány más bolygón, például a Naboon is. Ott közepes méretű pocsolyákban éltek, és a felszínen megtalálható krillekkel és a nagy tavakban hemzsegő halakkal táplálkoztak. A cetfélékhez hasonlóan a táplálékot sziláik szűrőlemezein szűrték át. Az aiwhákat a Naboon a gunganok háziasították, hogy háborúkban felderítésre és bombázókként használják. Az aiwhak víz-érrendszert használtak, amivel szabályozni tudták relatív sűrűségüket. Amikor víz alatt tartózkodtak, szivacsos szöveteik megteltek vízzel, amikor pedig repülni kellett, akkor kipréselték a vizet, hogy könnyebbé tegyék magukat.

Sokan úgy gondolják, hogy az aiwhákat a Nabooról hozták a Kaminóra, mások szerint ezek az állatok a klóntechnológia eredményei.

A színfalak mögött

Az aiwha valójában az "air whale", vagyis légi bálna szavak összemosásával keletkezett. A Star Wars: Empire at War: Forces of corruption a hosszabb nevükön írja őket.

Az aiwhák valójában már 20 évvel a filmbeli bemutatásuk előtt is léteztek már vázlatokon. Ralph McQuarrie ugyanis rajzolt A Birodalom visszavághoz repülő bálnákat, ám a várható költségek és megvalósítási nehézségek miatt végül nem készültek el. Aztán A Jedi visszatértben szállítóként tűntek volna fel, ám végül a célnak jobban megfelelő bárkára és szkiffekre esett a választás. a Baljós árnyakban a gunganek hátasállataként szerepelt volna, ám a kész filmből ismét kivették őket. A klónok támadásában pedig először a geonosiknál jelentek volna meg, végül azonban a Kaminon "leltek otthonra".

Az aiwhák kissé hasonlítanak az alderaani thrantákra, a rugosai neebray-ekre, illeve a Balmorra Út mentén élő neebray mantákra, ám a fajok között bizonyítottan nem volt rokonság.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki