Fandom

Afyon

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap4 Share

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Birodalom felemelkedésének kora időkből való.

„Én még emlékszem a klónok háborújára, és arra, hogyan osztogatták akkoriban a "hős" jelzőt. Az ember azt hihette, hogy az egész háborút egy tucat jedi meg két tucat pisze manó vívta meg.”
―Afyon Wedge Antillesnek[forrás]

Afyon kapitány a lázadó korvett, az Eridain kapitánya volt, majd később a Larkhess fregatté, amely döntően a vadászok szállításáának feladatát látta el.

Életrajz

Alderaan szülötteként Afyon a klónok háborúja veteránja volt. Nehezményezte, hogy a Jedik és a vadászpilóták annyi dicséretben részesültek, miközben elfeledkeztek a hozzá hasonló átlagos katonák önfeláldozásáról. Később Alderaan demilitarizációjáért kampányolt.

Afyon nem volt a bolygón, amikor Alderaan elpusztult, és megesküdött, hogy a Birodalom megfizet bűneiért. Csatlakozott a Lázadók Szövetéségéhez. Először egy csatahajó első tisztje volt, majd a kapitányi rangig vitte.

A galaktikus polgárháború utolsó éveiben úgy érezte, hogy a Zsiványkommandónak hasonló a megítélése, mint a Jediknek és a pilótáknak a klónok háborúja idején, hasonló következménnyel az egyszerű katonákra. A Thrawn-hadjárat során Afyon egyike volt azoknak a keveseknek, aki észrevették, hogy Borsk Fey'lya eltökéltsége a hadsereg támogatására egyedül a politikai hatalom megszerzésén alapul. A Larkhess kapitányaként részt vett a Sluis Van-i csatában.

Megjelenések

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki