Fandom

Acclamator I-osztályú rohamhajó

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Acclamator I-osztályú rohamhajó (más nevén köztársasági rohamcirkáló) a Galaktikus Köztársaság csillaghajója volt, amelyet a Rothana Heavy Engineering gyártott. Ez a hajó volt a csillagrombolók elődje.

Jellemvonások

Dimenziók

A 752 méter hosszú rohamhajó elsődleges feladata, hogy többszázezer katonát, illetve az őket segítő járműveket a csataterekre szállítsa.A hajó ék alakú, így teljes tűzerejét képes volt egy adott pontra összpontosítani.Ez a későbbi típusokon is megjelent, mert rendkívül hatékonyan használlta a hajó energiáját.

Támadó és védekező fegyverek

Robi.jpg

Acclamatorok csata előtt

A hajót 4 protontorpedóvető-csővel, 12db négyes turbolézerágyuval(ez körülbelül 6 megatonna energiát jelent) és 24db turbolézertoronnyal.Az Acclamatorokból álló flották képesek voltak végrehajtani a Base Delta Zero

parancsot, ami annyit jelent, hogy mielőtt leszállnának kiírtanak mindent a bolygón.Az acclamator ezekenkívül képes volt még a vízre is leszállni, ami nagyban elősegítette a stratégákat a hadműveletek tervezésében.Ezekre a képességekre a fejlettebb típus, az Acclamator-II. osztályú csillagromboló is képes volt. A hajó parancsnoki hídjának elülső részén voltak az érzékelő és kommunikációs egységek. Az Acclamator-I. burkolata nagyon erős, de ugyanakkor szuperkönnyű fémötvözetből áll.Ez sikeresen megvédi a hajót az ellenséges támadásoktól.

Járművek

Az Acclamator igazi szerepe azonban nem a támadásban rejlett. 16 000fő klónkatonát szállított, amiket persze különféle járművek támogattak.De a hajóra ezek is felfértek.Ilyen például az AT-TE vagy az SPHA-T, amik nagyban hozzájárulhatnak a csata kimeneteléhez. Mindegyik hajó szállított még 320db bike-t is, amit gyors felderítésre és járőrözésre használlnak a katonák.Az Acclamator fedélzetén található volt még 80db különféle fajtákból álló LAAT csapatszállító-felderítő és támadójármű, melynek feladata, hogy a csapatokat a harcizónákba vigye, illetve, hogy fedezze azokat a harc során.

Meghajtási rendszerek

A hajó főreaktora a híd alatt van.Ez előtt vannak az üzemanyagtartályok, amik szintén elengedhetetlenek.A hajón volt több másodlagos reaktor is. A hajó fő segédrakétáit illesztették össze a 8 elektromágneses kormánnyal, így az elcsavarásával a kipufogórészecskeáramlásait is elfordította és a hajó elfordulhatott.

Acclamator I-osztályú rohamhajó.jpg

Rohamhajók szállnak fel a coruscanti naplementében, a Geonosis-i csata után

A másodlagos segédrakéták nem birtak nagy erővel, de hasznosak voltak a légtérbeni manőverezéseknél.

A hajó végén lévő óriási uszonyban volt a gravitáció-ellenes generátor és a hiperhajtóműgenerátor is.Ez a rész ellensúlyuzota az Acclamator nehéz elejét is.

Híd

A híd egy olyan háromszög alakú felépítményen foglal helyet, ami a háti rész magasított részéből áll ki.Ezt eredetileg kissebb hajókon alkalmazták volna, de sürgette a Rothan-át az idő, ezért belevették a tervbe, így rengeteg időt megspórolva.A toronynak nincsenek ablakaik, amin kiláttak volna, hanem az egészet holokramokon vetítették ki. A legénység álltalában teljespáncélos klónpilótákból álltak.

Történelem

Rámpa.jpg

Klónok indulnak a csatába

Előzetes tervek

Egy öregebb terv még a Naboo-i Invázió előtt volt, amelyet megtestesítő hajó csillagromboló feladatot látott volna el.Ezek a hajók szintén ék alakúak lettek volna, de kicsit több fegyverzetet aggattak volna rá.Elképzelhető, hogy ezek a hajók voltak az Acclamator tervezésénél az alapok.

Köztársasági kor

A Geonózisi csatában a hajó több szerepet játszott:A felszínre tette a klónhadosztályokat és az űrben feltartóztatta a Szeperatista Flotta egy részét.A Köztársaság pontosan 1000db-ot rendelt belőle a csata után, de csak 21 BBY-re tudta az összeset "ellátni" teljes klónhadosztállyal.

Későbbi szolgálat

A hajó után mind a Köztársasági Nagy Hadseregben, mind a Birodalmi Hadseregben az alapvető hajóosztályok ék alakúak voltak.A tervezők felismerték az alak előnyét és bátran használlták azt más terveknél is.Maga a hajóosztály viszont már nem vett részt óriási űrcsatákban, hanem visszaszerényedett börtönhajóvá vált, már amelyiket persze megtartottak.Nagyon sok hajót elhagytak a Klón Háborúk után, de a kalózok sem érdeklőttek kifejezetten irántuk.Nekik inkább a Venatorok kellettek.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki