Fandom

Aargonar

2 735pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Aargonar egy poros, sivatagi-éghajlatú bolygó volt, ami a Középső Peremen, a Határvidék Régiókban volt megtalálható. Történelmük során a sithekkel szövetkeztek, majd a klónok háborúja idején a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Konföderációja harcolt a területért.

Történelem

A Köztársaság fedezte fel YE 5000 és YE 3000 között, majd a bolygó csatlakozott a galaktikus kormányzathoz a Galaktikus Szenátus kontrollja alatt YE 3959-ig. Darth Revan Sith Birodalmának területén helyezkedett el, majd az új sith háborúk idején a Sötétség Testvérisége szövetségese lett.

Mintegy egy évvel a geonosisi csata után az Aargonar egy nagy csata színhelye volt a klónok háborújában, amiben Ki-Adi Mundi jedi mester és Bultar Swan, Anakin Skywalker és A'Sharad Hett jedi lovagok vettek részt. A háború közben Mina Bonteri férje az Aargonarra ment, hogy felállítson egy bázist, de életét vesztette egy csatában a köztársasági klónkatona csapatokkal.

A birodalmi időszak alatt a Galaktikus Birodalom felemelkedését követően az Aargonar harmadik holdja a Lázadó Szövetség bázisa volt a galaktikus polgárháborúban, de a lázadókat kiüldözte a Galaktikus Birodalom YU 0 körül.

A Nagyobb Maldrood kebelezte be a ssi-ruuvi invázió alatt, majd Thrawn főadmirálissal szövetkezett a hadjárata során az Új Köztársaság ellen. Amikor a yuuzhan vong megszállta a galaxist, az Aargonar YU 26-ban ostrom alá került, és lakosait lemészárolták, vagy rabszolgasorba ejtették a betolakodók.

YU 137-re az Aargonar Darth Krayt Galaktikus Birodalma területeihez tartozott.

Földrajz

A felszín hasonlított a Tatooinere Anakin Skywalker jedi lovag szerint, sziklás ívekkel és kőspirálokkal színeztve az egykor vizes világot. A sarlacc faja valószínűleg őshonos volt az Aargonaron, legalábbis többek ezt állították.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki