Kaminopedia, a magyar Csillagok háborúja wikia

AT-TE lépegető

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az All Terrian Tactikal Enforcer (AT-TE) egy terepjáró-támadó és csapatszállító jármű volt, amit a Köztársasági Hadseregnek fejlesztettek ki. Később a Galaktikus Birodalom is használta korlátozott számban.

Jellemvonások

At-te.jpg

LAAT/c-k szállítják a csatatérre az AT-TE-et

Az AT-TE egy tehetséges támadó harcjármű volt. Feladata a klónkatonák csatatérre vivésétől az ellenséges járművek megsemmisítéséig terjedt.

A jármű leginkább akkor teljesített bámulatosan, amikor más egységek támogatására rendelték ki.A Köztársaság használta teljes lerohanó eszközként is, ekkor teljes fegyverzetével támadta az ellenséget, nem sok esélyt hagyva nekik a túlélésre. Egy AT-TE maximum sebessége 60km/h, ami lehetővé tette számá- ra, hogy áthatoljon saját testével egy ellenséges védőpajzson, amire egy katona nem képes. Hatásosan működöik bármely terepen, en- nek köszönhetően az AT-TE alapjaira építettek hasonló járműveket más feladatok elvégzésére is. Elég üzemanyagot szállított ahoz, hogy teljes sebességgel is 500km-t el tudjon menni, illetve 3 hétre elég élelmiszert és levegőt szállított. A monstrum működtetéséhez 7 ember szükséges:1 pilóta, aki irányítja a hat lábat, 1 felderítő, aki keresi az ellenséget és 5 fő, akik kezelték a fegyvereket. Ezenkívül 20 klónkatonát volt képes szállítani, illetve egy IM-6 orvosdroidot. A legészrevehetőbb fegyver a jármű tetején lővő ágyu, melynek fegyverzetét a küldetés szerint variálhatták. Viszont a gép mozgása miatt kisebb arányú volt a pontosság. Később ezt kiköszöbölendő célkövető fegyverekkel szerelték fel.

Atteg.jpg

AT-TE-k a Geonosison

. Hat kissebb lézerágyúval is felszerelték:4 elől a kabin körül, 2 pedig hátul a kiszálló csapatok fedezése érdekében.Ezek az ágyuk képesek voltak kissebb

célok eltalálására, mint például harcidroidok. Mindazonálltal az AT-TE sem volt sérthetetlen. Egyetlen jól célzott rakétával megsemmisíthető volt, de ugyanilyen veszélynek volt kitéve légitámadások ellen is.Másik hibája, hogy nagy területigénye miatt az alatta lévő aknák felrobbantásával nagyon könnyen kiiktathatóak voltak.Ezt a későbbi típusokban kijavították. A járművet bármelyik köztársasági hadihajó képes volt szállítani, de a csatatérre mégis LAAT/c-k segítségével tudott csak eljutni. Leggyakrabban viszont Acclamator-osztályú hajókkal szállították őket.

Történelem

Az AT-TE-t először bányák felügyelésére készítették, de ahogy közeledett a háború átépítették katonai járművé.A Geonózisi siker után több sikerre ítélt tervet és gépet készítettek(AT-HE,AT-AT,AT-AP). Ezekután más cégek is készítettek lépegetőszerű járműveket(UT-AT,AT-OT stb...).Ezeket a terveket Palpatine is támogatta, úgyhogy kiadta a parancsot, miszerint a Birodalomnak óriási lépegetők kellenek.

Birodalmi használat

A Galaktikus Birodalom a Galaktikus Polgárháború alatt is használlta az AT-TE-et, de csökkentett mennyiségben. Néhányat a Peremvidékre, felderítő feladatokra küldték, de nem engedték őket közelharcba. Ezeket a gépeket átalakították egyes bolygók tájaihoz, némelyiket a küldetés után otthagyták.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki