Fandom

AT-PT

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az All Terrian Personal Transport(AT-PT) egy kétszemélyes gyalogság elleni harcjármű, amelyet a Galaktikus Köztársaság később pedig a Galaktikus Birodalom, illetve a Lázadó Szövetség használt. A gépet a Kuat Drive Yards leányvállalata, a Rothana Heavy Engineering tervezete és gyártotta.

Jellemvonások

Aat-pt.jpg

Az AT-PT sematikus rajza

A járművet arra tervezték, hogy az ellenséges gyalogságot pusztítsa el. Két katona irányítottta a gépet, egy manőverezett egy pedig tüzelt a fegyverekkel.

Az AT-PT könnyűpáncélzatot kapott, de ezt ellensúlyozták a specializált fegyverei a gyalogság ellen. Egy ikerlézerágyú és egy protongránát vetőcsővel felszerelt gép sikerrel vehette fel a versenyt bármilyen jól védett és nagylétszámú sereg ellen.

Történelem

At-ptt.jpg

Az AT-PT járás közben

Az AT-PT-t évekkel a Klón Háborúk előtt tervezték, de csak akkor vették elő a sorozatgyártási terveket, amikor a Köztársaságnak szüksége volt egy kicsi, gyalogság elleni járműre. Az AT-PT az egyik legkorábbi az AT sorozaton belül. Az AT-PT kis sorozatgyártáson ment keresztül, de az Új Köztársaság felfedezte előnyeit, és nagyszámban vetette be Thrawn Admirális ellen, sikerrel. A Birodalom sokat használta járőrként. Szerepeltek a hothi csatában is, illetve a Ralltiir-i csatában is, de itt Luke Skywalker és a Zsiványkommandó megsemmisítette őket. Néhány kalóz is szert tett rá, és sikerese alkalmazni is tudta őket.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki