Fandom

AT-AP

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az All Terrian Attack Pod (AT-AP) egy az AT-TE-ből kifejlődött, de három lábon járó lépegető volt a Klón Háborúk végefelétől.

Jellemvonások

Atapp.jpg

AT-AP-k a Kashyyyk-on

Az AT-AP valójában legtöbbször csak két lábon járt. Ez elősegítette a jobb gyorsulást és a nagyobb sebesség elérését is. A harmadik lábát legtöbbször csak harc közben használlta, hogy stabilizálja a járművet lövés vagy találat után. A harmadik lábat előszeretettel használlták még durva terep ellen is, mert a láb nagyon megkönnyítette a jármű mozgását. Fegyverzete közepesnek mondható: 1db nehéz protonágyú a gép tetején, alatta a szintén egyke Mise-osztályú ágyú. A gép alján helyezkedett el a közepes lézerágyú, mely feladata leginkább az ellenség távoltartása volt. A fő lövész nyerge mögött volt az ellátási ketrec, melyben nélkülözhetetlen eszközök voltak a lépegető javításához, illetve itt helyezkedett el a töltényraktár is.

Történelem

Ahogy tombolt a Klón Háború a parancsnokok frissíteni és fejleszteni akarták a Köztársasági Hadsereget, ezért (a Szenátus belegyezése után) kiadtak egy pályázatot, amely egy új lépegetőt irányzott elő. Rövid tervezés után a Rothana terve futott be, és máris megkezdték a sorozatgyártást.

Aatap.jpg

AT-AP oldalról

A tervben szerepelt pár átalakított AT-TE egység is, annak jó oldalait felhasználva.

Bár ahhoz gyenge a jármű, hogy egyedüli bevetésre küldjék, tökéletesen képes kiegészíteni más egységeket, illetve jó felderítő jármű volt.

Az AT-AP-t használlták a
Attap.jpg

Birodalmi AT-AP

Kashyyyk-on lévő Kachirho megvédésére, de nagy hasznát vették nekik még a Saleucami és a Feluciai csatában is.

Későbbi használat

A Birodalom is gyártotta a járművet egy ideig a Peremvidéken, de a Lázadók rajtuk ütöttek, és jópárat zsákmányul szereztek belőlük. Jópár AT-AP a Hutt Cartellhez került, illetve más félkatonai szervezetek is sokra lecsaptak. Nagyszámban szerzett magának a Lázadó Szövetség is. Egyes Huttok a saját palotájuk védelmére loptak ilyen járműveket maguknak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki